Onze huisartsenpraktijk is open voor inwoners van
Oog in Al
Volledig (postcode 3533): Halve Maan, Oog in Al, Welgelegen – Den Hommel
Kanaleneiland Noord
Rooseveltlaan t/m Peltlaan, Loderlaan t/m kanaalweg
Onze huisartsenpraktijk is open voor inwoners van
Oog in Al
Volledig (postcode 3533): Halve Maan, Oog in Al, Welgelegen – Den Hommel
Kanaleneiland Noord
Rooseveltlaan t/m Peltlaan, Loderlaan t/m kanaalweg
Wij werken uitsluitend op afspraak. Wilt u een afspraak maken?
Bel dan tussen 8.00 en 17.00 uur met 030 – 298 85 55.
Redt u een afspraak niet, dan verzoeken we u deze tijdig (bij voorkeur 24 uur vooraf) af te zeggen.
U kunt ook online een afspraak maken rechtstreeks in de agenda van uw eigen huisarts. Log hiervoor eerst in Uitleg portaal
Bij niet op komen dagen hanteren wij een ‘no show’ tarief.
Het tarief is 10 euro voor een consult bij de huisarts/assistente en 20 euro voor een consult bij de praktijkondersteuner. Deze rekening kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar. Dit tarief is conform de landelijke richtlijnen van onze beroepsvereniging (LHV).
Bij verhindering dient u een gemaakte afspraak 24 uur van te voren af te zeggen.
Wilt u uw huisarts telefonisch spreken? Bel dan tussen 8 en 17 uur met 030 – 2988555. De assistente maakt een belafspraak in de agenda van de huisarts, zodat hij of zij u kan terugbellen.
Wilt u een herhaalrecept aanvragen? Dat kan eenvoudig bij Gezondheidscentrum Oog in Al. U bepaalt zelf hoe u een herhaalrecept aanvraagt:
Vanuit ons patientenportaal kunt u een eConsult aanvragen bij een van de huisartsen. U kunt daar ook herhaalrecepten aanvragen en een afspraak maken rechtstreeks in de spreekuuragenda.
Log eerst in op ons portaal via [Login MijnOoginAl] in het menu rechtsboven.
Gaat u op vakantie of voor zaken naar een ver land? Gezondheidscentrum Oog in Al adviseert u over gezondheid voor, tijdens en na de reis. We zijn al vele jaren geregistreerd als erkend landelijk Gele Koorts vaccinatiecentrum.
Wij zijn aangesloten bij www.reisprik.nl. Via deze website kunt u een verzoek indienen om een afspraak te maken. Na ontvangst van uw aanvraag volgt binnen 3 werkdagen een reactie.
Met ingang van 1 januari 2018 stoppen wij met het inloopspreekuur voor de behandeling van wratten.
De behandeling met stikstof is vaak nogal pijnlijk en niet altijd even effectief. Bovendien genezen wratten uiteindelijk ook spontaan.
Indien er klachten bestaan door de wratten, bijvoorbeeld pijn bij het lopen (voetwratten) of in cosmetische zin (vingers of gelaat), dan kan behandeling wel aangewezen zijn. Maak in deze gevallen een afspraak bij de praktijkassistente.
De functie van PraktijkOndersteuner Huisartsenzorg (POH) wordt ingevuld door diverse zorgprofessionals met een relevante beroepsopleiding en werkervaring. Ze werken nauw samen met de huisartsen in het gezondheidscentrum en dragen zo bij aan een zo goed mogelijke zorg voor u. Er zijn twee specialisaties: somatiek (S) en geestelijke gezondheidszorg (GGZ).
Uiteraard hebben de praktijkondersteuners, net zoals de huisarts, een beroepsgeheim.
Spreekuren
U kunt bij de POH onder andere terecht voor spreekuren van zorgprogramma’s zoals COPD en diabetes, GGZ en CVRM. Tijdens deze spreekuren krijgt u extra uitleg, bijvoorbeeld over het verminderen van klachten. Daarnaast legt de POH zo nodig ook huisbezoeken af.
Uitvoerig geschoold
De POH-S in Oog in Al hebben veelal een achtergrond als verpleegkundige en zijn BIG-geregistreerd. De POH-GGZ is van huis uit psycholoog. Ze werken allen in hoge mate zelfstandig.
Onderzoek en behandeling
Enkele van de activiteiten waarvoor u – via de huisarts – terecht kunt bij de Praktijkondersteuner:
U kunt bij ons terecht voor onder meer de volgende onderzoeken en behandelingen:
Onderzoek
Behandeling
Onze privacyverklaring vindt u hier.
Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Als wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.
De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie vindt u op www.skge.nl.
Inzage in uw dossier
U heeft als patiënt het recht om uw medisch dossier in te zien of hier een afschrift van op te vragen. Dit geldt ook voor de schriftelijke informatie in het dossier die is verkregen van andere (behandelende) artsen. Maar het geldt niet als de informatie in het dossier over andere personen gaat en de privacy van anderen schendt. De persoonlijke werkaantekeningen van de arts maken geen deel uit van het medisch dossier en vallen daarmee ook buiten het inzagerecht van de patiënt. Wilt u hierover meer weten, raadpleeg dan de website van de artsenfederatie KNMG.
Na overlijden
Nabestaanden hebben geen recht om het dossier van een overleden familielid in te zien (u mag alleen uw eigen dossier inzien). Toch kunt u na het overlijden van een familielid met vragen blijven zitten en graag het een en ander willen uitzoeken. Dan kunt u contact opnemen met de huisarts. Bespreek uw vragen met hem of haar. Vaak levert een gesprek waarin overwegingen worden toegelicht meer op dan inzage in het dossier.
Afspraak maken voor inzage in dossier
Wilt u uw dossier inzien, dan kunt u het beste een afspraak maken op het spreekuur. U kunt uw dossier inzien en uw huisarts kan dan direct uw vragen beantwoorden en/of zaken toelichten.
Kopie medisch dossier
Als u een kopie van uw medisch dossier wilt aanvragen, kunt u contact opnemen met de doktersassistente. Het verstrekken van een kopie duurt minimaal een week.
Legitimatie
Als u de kopieën ophaalt, moet u zich legitimeren met een geldig identiteitsbewijs; een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Voor meer informatie over ‘Inzage in uw dossier’ kunt u de betreffende brochure bestellen of downloaden via de website van de NPCF.
Overdracht van uw dossier
Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe huisarts op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude huisarts het dossier overdraagt aan uw nieuwe huisarts. Hiervoor is een richtlijn opgesteld door de KNMG: ‘Advies voor overdracht patientendossier‘.
Bij het uitschrijven bij uw huisarts kunt u uw dossier naar uw nieuwe huisarts laten opsturen. Uw medisch dossier wordt dan door uw huisarts persoonlijk of per aangetekende post overgedragen. U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier.
Meer informatie?
Meer informatie kunt u hier vinden:
LHV: ‘Hoe kies ik een andere huisarts?‘
NPCF: ‘Inzage in uw medisch dossier‘
Uw huisarts werkt mee aan wetenschappelijk onderzoek via o.a. het Julius Huisartsen Netwerk (JHN). Het JHN verricht onderzoek met als doel het verbeteren van de gezondheidszorg. Ze verzamelen de gegevens die uw huisarts in de computer heeft vastgelegd. Deze gegevens betreffen informatie over diagnoses, medicatiegebruik, laboratoriumuitslagen en welke behandelingen zijn ingezet.
Uiteraard is de bescherming van de privacy van patiëntengegevens en deelnemende huisartsen van zeer groot belang. Uw gegevens worden vertrouwd behandeld volgens de Wet Persoonsgegevens. In de database staan geen identificerende gegevens en de gegevens zijn dus ook nooit herleidbaar tot individuele personen. Bovendien wordt al het wetenschappelijk onderzoek eerst goedgekeurd door een medisch ethische commissie.
Heeft u desondanks bezwaar tegen het gebruik van uw gegevens voor onderzoek, dan kunt u dit laten weten aan de assistente of uw huisarts. Dan dragen wij er zorg voor dat uw gegevens niet worden gebruikt in de database.
Voor het online maken van afspraken, aanvragen van herhaalrecepten of een eConsult kunt u bij ons terecht door in te loggen via [Login Mijn Oog in Al] in het menu, rechtsboven.
U kunt ons tijdens openingstijden bereiken op 030-2988555. Voor spoedgevallen kiest u direct een 1.
Voor administratieve zaken kunt u ons bereiken via email
De openingstijden van de huisartsenpost zijn:
Telefoon huisartsenpost 088 130 96 70
POH-somatiek
Huisarts
Doktersassistente
Huisarts
Doktersassistente
Huisarts in opleiding
Doktersassistente
Doktersassistente
Huisarts
POH-somatiek
Office manager
Huisarts
Huisarts
Doktersassistente
Huisarts
POH-GGZ
POH-GGZ
Doktersassistente
POH-somatiek
Doktersassistente
Apotheker
Huisarts
Doktersassistente
Huisarts
Huisarts